Spring naar content

Vebego – WTC Amsterdam

Vervolg tekst

Om eerlijk te zijn, hadden we nooit eerder van Vebego gehoord. Tot we erachter kwamen dat ze ook bij ons op kantoor schoonmaakten. Dat was echter destijds nog onder de naam Hago. Wanneer we de mensen tegen kwamen in de vroege uren op kantoor, ontstonden vaak de mooiste gesprekken. Verhalen die je bij blijven omdat ze persoonlijk en oprecht waren. Een echte Utrechtenaar met een goed accent, altijd zeer uitgesproken over alles. Een Moslim vrouw met vier kinderen thuis, waarmee meteen een band ontstond doordat je zelf ook kinderen opvoedt. Een man, gevlucht uit Iran met zijn broer om politieke redenen, met de droom een eigen pizza restaurant te openen.

Nadat we hoorden dat Vebego een ruimte ging huren in het World Trade Center op de zuid-as in Amsterdam, te midden van meer dan 300 grote bedrijven, bracht dat direct een grote uitdaging met zich mee. Hoe gaan we Vebego zichtbaar maken en de medewerkers centraal zetten, zonder het zoveelste modern ingerichte kantoor te worden? Vebego had daarbij net hun nieuwe branding en identiteit ontwikkeld die zichtbaar moest gaan worden in deze community hub. Waar ontmoeting tussen alle medewerkers en de klanten van Vebego centraal staat.

Ontwerp

De ruimte is in twee gebieden opgedeeld, een sociale zone met een centrale ‘keukentafel’ gekoppeld aan de pantry en een uitloop naar het terras, en een werk/vergaderzone met diverse overlegruimtes. De kleuren vanuit de branding hebben we aangevuld met zachte tinten in het beige, skin, lavender en lila. Door een uniek en persoonlijk gebruik van de kleuren is voorzien in een warme basis en comfort in het interieur. De skin-kleur loopt vanaf de vloer door in de wanden en de keuken en maakt er een geheel van. De lila kleur verbindt deze skin-basis met het diepe paars uit de branding van Vebego. De wanden zijn voorzien van beige vilten afwerking, vervaardigd uit gerecyclede uniformen.

Het meubilair is een mix van design classics en hergebruikte (antieke) meubels. We hebben een speciale stof ontworpen vanuit het logo en de branding van Vebego, waarin het oranje accent terugkomt. Deze stof is op alle hergebruikte meubels toegepast. Om alle medewerkers van Vebego zichtbaar te maken zijn er overal fotolijsten geplaatst. Uiteindelijk gaat het over de mooie momenten, verhalen, achtergronden en kleuren van al deze mensen.